Het Occasion Jaaroverzicht 2015

Het Occasion Jaaroverzicht 2015 | Douwe De Beer Occasions

De balans is opgemaakt. Zoals verwacht zijn er in 2015 meer occasions verkocht dan in het voorgaande jaar. Dit blijkt uit informatie die door VWE is gepubliceerd in Het Occasion Jaaroverzicht. Opvallend is hierbij dat autobedrijven meer occasions verkochten, terwijl consumenten onderling juist minder occasions verhandelden. Netto blijft er een stijging ten opzichte van 2014 over van iets meer dan 2%.

In de markt als geheel is er een verschuiving te zien van grotere occasions naar de meer compacte occasions. Er was in 2015 daarom bijvoorbeeld veel vraag naar de Volkswagen Golf en de Volkswagen Polo. Naast de Nederlandse occasionverkopen biedt het rapport ook inzicht in de import en export van occasions.

Import occasions stijgt

Doordat er steeds minder nieuwe auto’s in ons land worden verkocht, is de trend dat er steeds minder auto’s doorstromen naar de markt voor occasions. Doordat er wel veel vraag is naar jonge tweedehands auto’s, neemt de import van dit soort auto’s vanuit het buitenland toe. Werden er in 2014 nog 109.000 occasions geïmporteerd, lag dit aantal in het afgelopen jaar op 140.172 (+ 27,7%). Volkswagens worden hierbij het meest geïmporteerd, in 2015 lag het aantal geïmporteerde Volkswagen occasions boven de 20.000.

Export occasions daalt

Doordat er in Nederland meer vraag dan aanbod is als het gaat om occasions, neemt de export van occasions juist af. Concreet werden er 2,4% minder occasions geëxporteerd ten opzichte van 2014. Hierbij moet gezegd worden dat de dalende trend aan het afnemen is, aangezien de daling in de export van occasions in 2014 nog 11,2% bedroeg. Landen waarnaar in 2015 juist meer werd geëxporteerd waren Oekraïne, Portugal en Italië. De meeste occasions worden traditiegetrouw naar Polen geëxporteerd.

Douwe de Beer occasions in 2016

Ook in 2016 zal Autocentrum Douwe de Beer zich weer sterk maken om u de meest exclusieve jonge occasions te kunnen bieden tegen de scherpste prijs. Wanneer u op zoek bent naar een luxe Audi-, BMW-, Mercedes- of Volkswagen occasions, dan vindt u deze waarschijnlijk in ons aanbod. Onze verkoopadviseurs staan bovendien voor u klaar om u te adviseren met betrekking tot het model en de uitvoering welke het beste bij uw specifieke wensen past. Op onze website kunt u alvast ons huidige aanbod doorkijken, bij interesse bent u ook altijd welkom voor een bezichtiging in onze showroom.